EDWIN

Nu har vi varit hemma några dagar, det känns super bra.

Visst är vi trött och slut men ändå pigg, det är lite konstigt.

 

HUr går det då, jo. Edwin vill inte riktigt ta bröstet så han får inte i sig det han behöver, vi var på BVC i onsdags och då hade han inte gått upp mycket i vikt, så nu ska jag amma var tredje timme och ge ersättning efter ammning eller utpumpad mjölk.

 

Nu var vi där idag oxå och då hade han gått upp lite till, så hon tyckte vi skulle fortsätta så här och sen kan man prova att bara amma och hoppa över ersättningen. det är ett himla virrvarr detta med ammning, det känns som man får ljuga lite när man är där bara för att det ska låta bra, huvudsaken det funkar för oss, på det viset vi vill göra och att vi ser att Edwin mår bra. SEr jag att han är hungrig så får han mat eller sover han nöjt varför väcka honom. känner jag.

 

Eller har man fel???????????

 

Vi har även kollat hörseln och den var bra, skönt att höra.

 

Ikväll har vi badat, det tycker vi om, 

Nu ska vi mysa lite.

 

Kram från oss


Kommentarer
Postat av: Erika

Ni ska göra det som ni tycker är bäst för ert barn! Ni känner honom bättre än någon annan, även om han bara varit här i några dagar. De tjatar ofta om amning och att det är superviktig, men släpp kraven på dig själv. När du mår bra, och då menar jag riktigt bra då kommer mjölken att rinna till ordentligt. När man känner stress å press över amningen så vill det sig inte riktig. I know, been there done that, därför jag fick mjölkstockning varannan vecka.



Jag håller tummen för att du ska kunna amma i fortsättningen! Bara att kämpa på! Å är det något ni undrar över så hör av er vetja, är ingen expert men har ju nyss gått igenom hela grejen jag med :)



Kram

2009-01-09 @ 22:41:57
URL: http://eraijka.bloggagratis.se
Postat av: Camilla

Håller med föregående talare, ni känner honom bäst, hoppas allt löser sig. kram kram

2009-01-10 @ 12:22:01
URL: http://camilla82.bloggagratis.se
Postat av: Jenny Viklund

Jag håller med ovanstående personer oxå. Man ska göra som man känner bli bäst. Det är huvudsaken han får i sig det han behöver och det får han ju med flaskan. Isabelle är ersättningsbarn och flaskbarn och hon har alltid följt sin kurva. Det var sån stress på BB att jag skulle amma henne men grejen var det att jag hade inge mjölk knappt i brösten. Nä ni vet bäst så det så. Sen har du alldeles rätt i att man inte ska väcka dom när dom sover för att att dom ska äta. Dom vaknar ju när dom är hungrig. BVC har inte alltid rätt om allt och jag känner igen det här att man drar en vitlögn emellan varven till dom där barnmorskorna för dom har en syn på barn än vad man har som förälder själv. Hoppas allt är bra med er iaf, Kram

2009-01-18 @ 11:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0