MAMMA

ja, nu är man mamma,vilken fantastisk känsla.

 

Våran lilla Edwin kom till världen den 30/12 kl 00.26

vikt 3390g och längd 50cm.

 

Fort gick det, började känna sammandragningar som jag trodde det var runt 19.45, ringer in på BB men vi ska avvakta.

Det blir starkare och starkare värkar så jag lägger mig i badet, för är det sammandragningar så kan det försvinna med varma bad men det gjorde det inte, Vi hade börjat ta tid mellan värkarna och när jag låg där i badet så var det bara 1-3 min mellan varje värk, då ringer vi igen och dom ber oss komma in.

 

Kommer in runt 21.30, ska då ta ett urinprov, då går vattnet, dom undersöker mig och ser då att jag är öppen 8 cm.

Då får jag veta att det enda som jag får som bedövning är lustgas och jag som hade velat prova lite av varje=) men det gick väldigt bra med bara det.

krystvärkarna började ca 23.30 och sen föddes våran älskade lilla Axel Edwin. kl 00.26.

 

Så vi firade nyår på BB alla tre, det var så mysigt, lungt och skönt, sen hade vi tänkt få åka hem den 1/1 men så blev det inte för Edwin hade gulsot så han skulle upp på spädbarnsavd och sola under lampa, det kom lite som en chock där på morgonen när en läkare kommer in och säger att han ska dit upp, man var inte beredd på det.

 

och sen bara lämna honom där, det var jätte jobbigt, fast jag bara skulle gå och hämta sören och alla våra saker, så kändes det som en evighet tills vi kom tillbaka till honom.

Så där har vi nu legat fram till den 3/1, då fick vi åka hem på permis över natten för återbesök för ny prover idag den 4/1 och det var det bästa besked vi kunde få, vi fick åka hem, kan inte beskriva den känslan.

 

 

Just nu ligger han i sin vagn och sover, har nyss ätit, så då är man nöjd.

Mamma och Pappa älskar dig över allt annat här på jorden.

 

   

Lite kort på våran älskling, visst är han det finaste man har sett.


Kommentarer
Postat av: jessica

Grattis! va kul! va fort de gick!! du är gjord för att föda barn som dom brukar säga på bb =) hihih

Såå söt han va oxå! Förstår att ni är världenslyckligaste just nu! =) Mår ni bra annars? haft några härliga hormonsvängningar? =) man drukar va rätt kännslig..

Ha de så bra! och GRATTIS!!! =)

2009-01-04 @ 17:43:53
URL: http://http:www.filidutten.blogg.se
Postat av: Camilla

Hej och grattis, va fin han är =) hoppas allt går bra för er. kram kram!

2009-01-05 @ 00:16:09
URL: http://camilla82.bloggagratis.se
Postat av: Jenny Viklund

Hej! Återigen grattis till en supersöt kille! Gud vad fort din förlossning gick. Jag höll på i nio timmar men det var helt okej. Jag hann ligga i badet ett bra tag och sen hann jag med en ryggbedövning och förstås lustgasen. Lustgasen var min bästa vän. Hur mår ni då? kram

2009-01-05 @ 11:03:39
Postat av: Therese

ja, det gick undan=) nog har jag haft humörsvägningar fråga sören,man tror inte att det är så som alla säger men jag har grinat ett antal gånger.

Vi mår bra försöker landa, Edwin vill gärna vara vaken på nätterna och är inte så förstjust i att ta bröstet då eller.Men det är helt underbart att ha honom här hemma

2009-01-06 @ 10:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0